söndag 12 maj 2013

Då var det dags igen

Jag vill börja min nystartade blogg med att citera mig själv från en tidigare blogg.

"Jag, däremot, hatar att blogga. Jag gör verkligen det. Finns inget jag föraktar mer än att både läsa och skriva skit som: "Idag har jag...". Det räcker med de tre orden och sen blinkar det rött i huvudet samtidigt som texten "Who. Gives. A. Flying. FUCK?" rullar förbi näthinnan."

Men nu är jag alltså här igen. Skillnaden på mitt gamla naiva jag och mitt nya kloka och förståndiga jag är att jag tänkte använda den här bloggen som något jag kan använda mig av när jag vill ge utlopp för mina tankar och känslor gällande olika samhällsproblem som intresserar och engagerar mig. Till exempel hur vi ska göra för att en gång för alla bli kvitt de där jävla judarna.

Näääääää! *kjamaj alla judaj*

Denna blogg kommer handla mycket om feminism, och i och med det kommer jag skriva mycket om genusfrågor, normer och ideal, men förvänta er inget mindre än en och en annan dos av antirasistisk propaganda också. Just nu sitter jag mest på Twitter och hatar världen, så detta är tänkt som ett ställe där jag kan gå lite djupare i viktiga frågor, och framförallt hoppas jag på att få upplysa och intressera andra personer. Jag ville inte bara existera i kommentarsfält på bloggar om genus och feminism som jag läser, utan jag ville ha något eget där jag också får skriva och finnas PÅ RIKTIGT. (Samt få bekräftelse på att jag gör något bra förstås, annars är det ju inte värt det)

Låt er inte skrämmas av min mysiga header. Fingret är tillägnat patriarkatet och "nej, håll käften" är ett utmärkt svar till alla de som någon gång uttrycker sig om hur andra människor är och ska vara.

Hoppas jag lyckas omvända er till rabiatfeminazguls så går vi tillsammans ut och rycker av snoppar på karlar på stan sen.

HEJ!

2 kommentarer:

  1. SD 2014!!!!! IN I KÖKET DITT SLIDDJUR..PENSIONÄRSRÄDDARE!

    MM STEKTA BRÖST I SMÖR, VAD GOTT...............

    SvaraRadera